2021. november 15. hétfő

Az ember teremtése
Akkor ezt mondta Isten: Alkossunk embert a képmásunkra, hozzánk hasonlóvá: uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a jószágokon, az összes vadállaton és az összes csúszómászón, ami a földön csúszik-mászik.
Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket. Azután megáldotta őket Isten, és ezt mondta nekik Isten: Szaporodjatok, sokasodjatok, töltsétek be a földet, és hajtsátok uralmatok alá! Uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain és a szárazföldön mozgó minden élőlényen! Majd ezt mondta Isten: Nektek adok minden maghozó növényt az egész föld színén, és minden fát, amelynek maghozó gyümölcse van: legyen mindez a ti eledeletek! Minden földi állatnak, az ég minden madarának és minden földi csúszómászónak pedig, amelyben élet van, eledelül adok minden zöld növényt. És úgy történt. És látta Isten, hogy minden, amit alkotott, igen jó. Így lett este, és lett reggel: hatodik nap.

1Móz 1,26-31.

NAGYOBB SZERETET

Ha akkora hitetek volna, mint egy mustármag, és azt mondanátok ennek a hegynek: Menj innen oda - akkor odamenne, és semmi sem volna nektek lehetetlen. (Mt 17,20)

2018 nyarán bibliaköröm tagjaival sátoroztunk egy hetet Coloradoban. Kb. 64 kilométert túráztunk, hogy elérjünk az utolsó napon egy hegycsúcsra. A csúcs bevételének reggelén 5:30-kor ébredtünk, hogy lássuk a napkeltét. Úgy tűnt, órákig másztam felfelé, és amikor elértem az utolsó sziklát, akkor körülnéztem a horizonton. Hegyek és völgyek vettek körül. Ahogy elnéztem a hatalmas tájat, úgy éreztem, eltörpülök. Minden problémám és küszködésem semminek tűnt.
Abban a pillanatban azt gondoltam: milyen gyakran hagyom, hogy a küszködéseim lenyomjanak, még ha tudom is, hogy Isten ott van. Sajnos sokkal gyakrabban, mint ahogy azt szeretném elismerni. Ezért amikor úgy érzem, hogy nem tudok megszabadulni a problémáimtól, akkor visszaemlékszem a hegycsúcson tapasztalt érzésre, ahogy Isten kegyelmével vett körül. Ha Isten képes hegyeket és völgyeket alkotni, akkor nincs mitől félnünk. Nincs az a probléma, ami túl nagy lenne Isten számára.

Imádság: Istenünk, hálát adunk szeretetedért és együttérzésedért. Segíts emlékeznünk, hogy te hatalmasabb vagy küzdelmeinknél! "Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved, jöjjön el a te országod, legyen meg a te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is; mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma... Ámen." (Mt 6,9-13)

Isten nagyobb a küzdelmeimnél.
Reece Martin (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A BIBLIATANULMÁNYOZÓ CSOPORTOKÉRT!

Hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges!